Mě si nikdo nekoupí, chápete…

14.10.2010 12:28

Kampaň Rozumného rozvoje by se bez nadsázky dala nazvat dokonale„paroubkovskou“. Svědčí o tom jak cílená propaganda, nereálné sliby, tak házení špíny na konkurenty a „nákup“ voličských hlasů. Inspiraci RoRo zřejmě hledalo i u „kindervajíček“ letošních voleb, Věcí veřejných, které se také hned v úvodu proslavily zkaženým referendem, diletantstvím a následným odhalením svých skutečných obchodních zájmů, které občanům podstrčili pod zástěrkou posílení přímé demokracie.

V Jesenici se na nás s podobnými sliby z reklamních ploch směje kus igelitu - guru v oblasti elektronických tržišť, aukcí a veřejných zakázek Dalibor Wijas. Ten hrál golf s Rathem, Topolánkem a všemi důležitými lidmi na světě, což je skutečně super a jednoznačná záruka kvality. Do voleb jde s heslem „Mě si nikdo nekoupí“. Odvážné tvrzení člověka z tvrdého byznysu, kde platí, že koupit se dá všechno a každý a že to je jen otázka ceny.

Bude velice zajímavé zjistit, kdo všechny ty aktivity Rozumného rozvoje a dárečky, které rozdává potenciálním voličům, financuje. Horkovzdušný balón, trička, tužky, balónky, vše v tašce, jako na pořádném veletrhu. Spoustu letáků. Někomu tady zřejmě jde skutečně o hodně. Na uskupení, které do komunální politiky teprve vstupuje, je to neobvykle velká investice. Vezmeme- li v potaz délku a intenzitu kampaně, jen letmým odhadem se pohybujeme v řádech statisíců, možná milionů. Pokud to tedy pánové Wijas a spol. netahají z vlastních kapes, kdopak si je už koupil?